Odė batams! arba kaip pasirinkti batus kelionėms

Ilgai galvojau koks svarbiausias ir labiausiai vertas dėmesio dalykas yra mūsų kelionėse. Tuomet vakare paklausiau vyro, ką jis apie tai galvoja, o šis ramiausiai sako – „Juk batai!”. Mano galvoje tuomet nuskambėjo „Eureka!” Būtent Batai yra tas dėmuo, kurio man trūko, norint sujungti į vientisą grandinę eilę kelionių istorijų, kuriomis noriu su jumis pasidalyti.

Ir iš karto sakau NE, tikrai šiame įraše nerasite batų firmos pavadinimo ar parduotuvės, kurioje būtų galima juos įsigyti, bet tikrai, pažadu, kad kitai kelionei jau žinosite kokių batų jums reikia!

Pirmoji kelionė būna pilna ne tik pirmųjų įspūdžių, bet ir pirmųjų pamokų, mūsų pirmoji kelionė į užsienį buvo Europos sostinė Briuselis. Geriausiai iš Briuselio prisimenu jau pirmąją dieną iki kraujo nutrintus kulnis, vyro kojas, apklijuotas daugybe pleistriukų netgi keliais sluoksniais…Svarbiausia, kad batų buvome įsidėję net keletą porų, tačiau tai mažai gelbėjo, kai per dieną norėdavosi aplankyti dešimtis objektų, o atviromis žaizdomis koją įkišti į bet kokius batus būdavo tikra kankynė, apie vaikščiojimą net nekalbu. Mane gelbėjo tai, kad buvau įsimetusi taip vadinamas „varlytes“, tačiau su jomis galėdavau tik lėtai slinkti miesto gatvėmis, užuot energingai žingsniavusi. Grįžę namo manėme, kad išmokom savo pamoką (1) niekada nedėti į kelionę nepranešiotų batų (tokius aš buvau įsidėjusi), (2) niekada nesiauti sandalų be kojinės (čia vyro klaida) ir (3) būtinai nusipirkti Compeed pleistriukų prieš kelionę, nes juos perkant Belgijoje teko pakloti tuomet (2010 m.) mums nesuvokiamo dydžio sumą – 6 EUR. Tad pastebėjom, jog batai, kuriuos tiesiog malonu ir gera avėti ofise, nebūtinai yra batai su kuriais galėsi nueiti dešimtis kilometrų miesto gatvėmis.

Ilgai ilgai svajojom pasiekti kalnus ir štai, pagaliau mes Kaukaze! Akis užlieja nenusakomo grožio žaluma, aplinkui tyras kalnų oras, vis sustojame prie mineralinio vandens šaltinių pasipildyti savo vandens atsargas, žavimės natūraliais druskų suformuotas gūbriais, fotografuojamės prie tiesiog ant kelio krentančių vandens krioklių, o batuose nuolatos jaučiame vis stiprėjantį žliugsėjimą. Gerai, kad Gruzijoje vasaros pradžia, karšta ir kojos tikrai nešąla nuo batuose prisisunkusio vandens, bet ima darytis nemalonu, kai įeinant apžiūrėti bažnyčią iš batų besisunkiantis vanduo nužymi šventovės grindis…Taip, pamoką buvome išmokę – avėjome kojines, batai buvo patogūs, sportiniai, daugybę kartų išmėginti, tad kojos buvo sveikos, tik beprotiškai drėgnos, kaip galite spėti tokios (tik gal kiek sausesnės) liko ir likusią kelionės dalį, nes „kedus“ ne taip lengva pernakt išdžiovinti. Galvojom sau, kad ką jau čia pakeisi, juk kalnuose būtų mus išgelbėję nebent auliniai, o šiuos vežtis į kelionę juk jau būtų visiška nesąmonė!

Tikrasis supratimas, kad mūsų kelionėse visgi trūksta Batų, atėjo lankantis Austrijoje-Vengrijoje. Atvykome ankstyvą rudenį, Budapeštas dar buvo kupinas saulės, visas miestas išsidėstęs šalia Dunojaus, tad vakarais būdavo labai gera slinkti prie upės ir ten stypčioti ant krantinės akmenų, atbrailų ir kitų šalia vandens įrengtų akmeninių vandens ir žemės atitvarų. Čia bešlitinėjant supratome, kad kelionėje svarbiausia, kad jaustumei žemę po kojomis, o tai gali užtikrinti tik batai, kurie padės išsilaikyti ant slidžių akmenų ar laivelio denio. Šis supratimas dar labiau sustiprėjo, kai iš saulėtojo Budapešto patraukėme į rudens spalvom nusidažiusias Alpes. Keliaujant turistiniais takais ne kartą teko klupti, kryptelėti koją, slidinėti šlaitais…o kur dar mums Gruziją priminę per kelią tekantys upeliai, tik čia jau šilumos buvo mažokai ir šlapi batai kėlė ne tik žliugsėjimą, bet ir nosies varvėjimą. Tad grįžę pagaliau priėmėm sprendimą, kad mums būtinai reikia Batų, nes kompromisų su savo kelionių svajonėmis priiminėti neketinom (į kalnus dar tikrai norėjom grįžti), o ir kelionių stiliaus (lipti, karstytis ir braidyti visur, kur tik įmanoma) keisti nesinorėjo.

Į mūsų gyvenimą ir keliones Batai atėjo rengiantis į Šiaurę. Tuomet žinojom, kad šios kelionės tikslas yra hiking (žygis pėsčiomis) buvome numatę daugybę šių žygių, tiek Skandinavijos kalnuose, tiek Suomijos šiaurėje ir netgi šiauriausiame Europos taške (Nordkapp). Rinkomės atsakingai, investavom tikrai ne mažą sumą, pirkom prieš tai pasimatavę ir Batai mus pakerėjo, sužavėjo ir buvo nepamainomi kasdieniai kompanionai!

DSC_0970Per šią kelionę Batams teko suvaikščioti virš 50 km įvairiausiu gamtiniu paviršiumi (pelkės, miškas, tundra, kalnai, paplūdimiai ir .t.t). Jau po pirmos kelionės su Batais supratau, kad tai svarbiausias daiktas visose kitose mano kelionėse. Prisipažinsiu, kad prieš išbandant Batus maniau, kad didelė dalis jų aprašymo tėra reklaminis triukas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad juos įsigijau ne veltui ir jie pravers tikrai ne tik kalnuose. Taigi, ką turite žinoti apie Batus:

1. Batai turi visiškai nepraleisti vandens, nebent įsibristumėte, kur vanduo būtų virš batų mes šitai patikrinome dar būdami Lietuvoje ir braidydami per pavasarines balas, iš tiesų labai smagu, kai nereikia apeiti nė vienos balos išėjus pasivaikščioti!);
  2. Batai turi laikyti koją stabilią (geriausia su auliuku) ir turėti neslystantį padą (šitai labai gerai patikrinau, kai laukiausi ir vaikščiojau kaip meška per sniegą ir ledą);
  3. Batai turi būti storu padu, kuris saugo koją nuo šalčio ar karščio bei „atmušimo“ (todėl su Batais braidžiau Kipre po sniegą, o Maroke keliavau per smėlio kopas, o Portugalijoje išvaikščiojau daugybę gamtos takų);
  4. Batai turi leisti kojai kvėpuoti (šitai geriausiai pajutau Ispanijoje, Siera Nevada kalnuose, kur keliavome pėsčiomis apie 20 km, ore tvyrant daugiau nei 25 laipsnių karščiui);
  5. Batai, nepaisant visų jų privalumų, turi būti pakankamai lengvi, kad galėtumėte be vargo jais avėti kasdien ištisas savaites (geriausiai patikrinti tai – pasileisti ristele, jei galite tai daryti su Batais, vadinasi jie pakankamai lengvi);
  6. Batai, kurie nutrina koją (nesvarbu su kojine ji ar be jos), neverti Batų vardo!

O jūs, ar turite Batus?

Jei žinote tokių draugų, kurie dar neturi Batų arba dar nežino, kad Batai yra būtent tai, ko jiems trūksta gyvenime ir kelionėse – būtinai pasidalykite šiuo įrašu!

Advertisements

4 thoughts on “Odė batams! arba kaip pasirinkti batus kelionėms

1. Pingback: Sakmė apie Gražiausią Vietą Žemėje – noreciaupasakyti

2. Pingback: Apie tai kodėl AŠ keliauju ir noriu, kad ir TU keliautum! – noreciaupasakyti