Apie keliones lėktuvu žaliems. Bagažas

Esu iš tų, kurie dievina pasiruošimą kelionėms, nes tokiu būdu savo galvą pripildau teigiamų minčių ir pradedu kurti atostogų nuotaiką. Todėl mano daiktų pakavimas trunka keletą dienų, o pats planavimas prasideda net kelios savaitės prieš kelionę.

Pirmiausiai imuosi daiktų sąrašo sudarymo, į jį rašau viską, kas šauna į galvą. Tuomet, kaip koks žiurkėnas, iš visų pakampių ir slaptų užkaborių pradedu tempti daiktus ir dėti juos ant  paviršiaus, kuris leidžia gana plačiai viską išdėstyti  ir kartu gali būti nenaudojamas tas kelias dienas. Galiausiai prieš pat kelionę pradedu pakuoti daiktus, kartu išbraukdama į tašę įdėtą daiktą iš sąrašo, visuomet nemaža dalis daiktų lieka už tašės ribų.

Suprantu, kad bagažo turinys yra itin individualus ir asmeninis klausimas, todėl jo plačiau neaptarinėsiu. Rašydama šiuos dienoraščius neturiu tikslo keisti savo skaitytojų įpročius, todėl pasidaliju tik savo pagrindinio bagažo turinio formule:

Būtinai pasiimti pasas, lėktuvo bilietas, telefonas, telefono įkroviklis, pinigai, fotoaparatas, dantų šepetėlis
Drabužiai Apatiniai rūbai ir marškinėliai = dienų skaičius;

Kelnės ir megztukai = dienų skaičius/3, atsižvelgiant į numatomą oro temperatūrą;

Kosmetika ta, kuri telpa į 2 skysčių maišelius (vienas mano, kitas vyro, nes jis jo nenaudoja), prioritetas teikiamas higienai, o kas lieka – grožiui kurti;
+ 2 daiktai, kad jausčiausi laiminga pvz. aukštakulniai ir suknelė vakarui, nors tikriausiai jų nebus kur panaudoti;

 

Skrendant lėktuvu visuomet tenka rinktis ar tenkintis rankiniu bagažu ar visgi pirkti papildomai registruojamą bagažą arba didesnį rankinį (tai leidžia tik kai kurios oro linijos, kaip pvz. Wizzair).

Registruojamas bagažas, nors ir leidžia įsidėti daugiau daiktų, visgi mūsų kelionėse suryja daug brangaus laiko. Be to, laukimas kol iki tavęs atvažiuos lagaminas yra nepakenčiamas, kai išlipus iš lėktuvo jau pamatei pietietišką saulę ir užuodei jūros kvapą. Tiesa, vežantis kažką „nevisai leistino“ (nekalbu apie narkotikus, stambaus masto kontrabandą ar pan.), didesnė tikimybė, kad niekas jūsų registruojamo bagažo tašės netikrins ir bagažas sėkmingai pasieks savo paskirties šalį. Mes registruojamame bagaže taip sėkmingai naminio gruziniško vyno, supylę jį į 2 litrų Coca-colos butelį, vežėmės ir skaniai Lietuvoje jį suragavom! Be abejo, rizika prarasti vežamas gėrybes išlieka, bet ji daug mažesnė, nei bandant jas parsivežti per oro uosto apsaugą. Registruojamame bagaže, kaip ir rankiniame, draudžiama vežtis sprogius ir degius daiktus, taip pat ginklus, ir aišku svarbu nepažeisti ES taisyklių dėl gyvūnų, augalų ir akcizinių prekių vežimo. Ypač rekomenduoju jas perskaityti kriauklyčių rinkimo ir kitokių panašių objektų kolekcionavimo entuziastams.

Mano nuomone, registruojamas bagažas turi tris didelius minusus: (1) lagaminas per kelionę patirs kelioliką smūgių, kritimų, skrydžių ir kitų nuotykių, tad nutupęs į šeimininko rankas gali atrodyti ne kaip, o turinys jame taip pat gali būti kiek nukentėjęs, tuo galit įsitikinti peržiūrėję šį filmuką. (2) nors apie bagažo „dingimą“ arba svetimo lagamino pasiėmimą dažniausiai matome tik filmuose, aš pati asmeniškai pažįstu net keletą žmonių, kuriuos šios nelaimės buvo ištikusios (įsivaizduokite kaip reikia pradėti atostogas, jei neturi net švarių apatinių arba su mintimi, kad kažkas štai dabar rausiasi po mano lagaminą!); (3) ir be abejo, tai brangu, lyginant su lėktuvo bilieto kaina (kalbu apie ekonominės klasės avialinijas).

Dėl minėtų priežasčių, pati labiausiai mėgstu daiktus vežtis rankiniame bagaže. Tačiau, kur rankinis bagažas – ten ir apribojimai, pradedant turiniu (apie kurį jau minėjau), baigiant išmatavimais ir svoriu.

Žinau, kad mintis, jog lagaminas ar tašė netilps į išmatavimus yra viena dažniausių, besisukančių oro uosto keleivių galvose. Aš esu nepagydoma nerimautoja, nes skrisdama jau n-tajį kartą su ta pačia taše, vis viena labiausiai jaudinuosi, kad ji nebūtų per didelė ar per sunki. Todėl mano vyras kiekvieną kartą, niurzgėdamas bei leisdamas kitus nepasitenkinimo garsus, būna priverstas pirmiausiai užsukti į registruojamo bagažo salę. Būtent ten išdėliotos dėžės su avialinijų logotipais, į kurias įdėjus bagažą galima įsitikinti, kad jis atitinka nustatytus reikalavimus. Jei bagažui svarbus svoris, mes jį pasitikriname priėję prie registruoto bagažo priėmimo posto ir padėję savo lagaminą ant priėmimo takelio, šalia kurio rodomas tikslus svoris.

Ir nemanykite, kad aš namie nepasveriu savo lagamino ir jo neišmatuoju! Tiesiog, man labai svarbu žinoti, jog viskas yra taip, kaip reikia, o už oro uosto patikros aš jau galėsiu atsipalaiduoti ir pradėti įsijausti į nerūpestingą atostogų nuotaiką.

Išduosiu paslaptį, jog minėtas savo bagažo patikrinimas patogus ir tuo, kad, esant neatitikimams, netelpančius daiktus galėsite atiduoti jus atlydėjusiam asmeniui. Tuo tarpu perėjus oro uosto apsaugą, bagažą mažinti bus galima tik kažką metant į šiukšliadėžę, todėl pasitikrinimas iš anksto, leis išvengti dramos „Aš negaliu išmesti šito megztinio! Mes su juo kartu nuo pirmo kurso…”.

Tuo atveju, jei lagaminas per didelis, o keleiviai jau laipinami į lėktuvą, bagažą galėsite vežtis su savimi tik susimokėję atitinkamą mokestį. Oro linijos šiuo atveju tikrai nesismulkina ir tas mokestis prasideda nuo ~50 EUR, dažnu atveju lėktuvo bilietas kainuoja pigiau. Man yra tekę matyti daugybę desperatiškų bandymų sutalpinti daiktus į lagaminą, tačiau oro uoste tvarka yra tvarka, nepaisant to, kad tu turi verkiantį kūdikį ant rankų ar esi žavi mergina, įsigijusi lauktuvių Duty Free.

Mes atradome sau priimtiną sprendimą kelionėms – daiktus pakuojame į dideles, visiškai tekstilines tašes ir visuomet paliekame šiek tiek erdvės, kad be vargo tašę įgrūstume į matavimo dėžutę. Toks sprendimas tinka ne visiems, kadangi keliaujant su taše reikia priedo turėti dar ir vyriškį, kuris mielai nešios tą tašę ir sugebės ją tiek sugrūsti, tiek ištraukti iš matavimo dėžės. Taip atrodo pilna komplektacija:

P1000655

Neturinčioms prie tašės šios papildomos įrangos – tikrai praktiškiau ir, matyt, greičiau yra įsigyti tekstilinį lagaminą ar lagaminą-kuprinę su ratukais. Kietų lagaminų nerekomenduoju, nes jie skirti registruojamam bagažui, kad lengviau atlaikytų smūgius, be to, minkšti lagaminai lengviau ištraukiami iš matavimo dėžės, nes įgrūdus lagaminą kietu apvalkalu, net bendrakeleiviai su parodomaisiais raumenimis pagelbėti nebegali. Aš visada praeidama pro tokį vaizdą galvoju, kas nutinka su tais lagaminais ir jų savininkais, nes niekada neteko matyti šios dramos atomazgos…

Prieš pakuojantis bagažą, siūlau youtube.com paieškos laukelyje įvesti „How to pack a suitcase like a Pro“, manau tikrai rasite puikių patarimų ir įdėjų (pvz. naudoti vakuminius maišelius, kurių nebrangiai galite įsigyti Tomas Philips ar Jysk).

Netilpusius didelius drabužius galima apsirengti prieš lipant į lėktuvą (striukės, paltai, džemperiai ir pan.). Esu mačiusi ir keliais sluoksniais apsirengtų kelnių, marškinėlių, tačiau šito nepraktikuoju, visgi važiuoju atostogauti, tad turiu jaustis patogiai tiek fiziškai (gausus prakaitavimas su tuo nesuderinamas), tiek morališkai (aplinkinių žvilgsniai ar pastabos taip pat nėra mano tikslas).

Taigi, linkiu susitarti su savimi ko ir kiek būtina įsidėti, nepamirštant kur keliaujate ir kokiu tikslu. Skrydis – tai jau atostogos, todėl būtina jaustis patogiai!

Apie tai, kaip pasirūpinti savo komfortu prieš skrydį ir jo metu papasakosiu kitame įraše.

Advertisements

3 thoughts on “Apie keliones lėktuvu žaliems. Bagažas

  1. Pingback: Apie keliones lėktuvu žaliems: keleivių teisės, kurias privalai žinoti – noreciaupasakyti

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s